söndag 7 oktober 2012

Att jobba som brandsläckare på Xfactor :)

Söndag kväll och helgen är slut för denna gång. Gör mig inte så mycket, tycker helgerna nästan är för långa. Vill ju bara det ska bli måndag morgon och att jag ska få lära mig mer roliga saker.

Fredagen bjöd på Sverigepremiär av programmet Xfactor. Spända av förväntan och tokpepp åkte fem glada MEA12:or till Annexet i Stockholm för inspelning av programmet. Vi skulle jobba som publikvärdar och var placerade på olika områden. Jag fick vara Maries högra hand och agera "brandsläckare" under kvällen, vilket var roligt! Seatade publik, krälade under läktaren för att hämta väskor som ramlat ner, vaktade en trappa för artister och crew, fikade massa kakor, försökte få igång publiken med dans, jagade folk som filmade showen med sina telefoner m.m.

Vi jobbade en himlans massa timmar och man var rejält mör i kroppen när man väl satte sig ner. Men det var helt klart värt det och det var otroligt roligt att få se hur en tv-produktion går till på riktigt. :) Nu blir det sju fredagar till i studion. Yiihaa! :)



Imorgon börjar nya kursen Ljud och Ljus. Kan vara bra för mig att kunna då jag ska vara Produktionsansvarig (dvs ljud och ljusansvarig och scenansvarig) på Mittwoch, klassens gemensamma event i november. Läste ju såna här grejer i gymnasiet, men det var ju ett antal år sedan nu, kan bli spännande att se om man kommer ihåg nånting... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar