onsdag 17 oktober 2012

Marknadsföring - otroligt viktigt att göra det rätt

Vi har nu börjat ny kurs, i Marknadsföring. Första uppgiften blev att göra ett grupparbete om ett företag och hur de marknadsför sig utåt. Min grupp valde Friskis och Svettis, dels för att vi har kännedom om föreningen och dels för att det är en ideell förening. Andra uppgiften blev att se en film om Marknadsföring och PR i motvind. Riktigt intressant att man utifrån en lite dåligt tänkt marknadsföring kan sänka ett helt företag. Samtidigt som att rätt marknadsföring, som är lite extra twistad, kan skapa oändliga möjligheter. Ja, detta kommer verkligen bli en rolig och intressant kurs!
Här är länken till filmen för den som är intresserad: http://urplay.se/168736

Helgen blev besök i Göteborg. Förena nytta med nöje. Fredagen på Johan Glans, som är en helt otroligt bra stand-up-komiker! Lördagen blev det jobb på Ladies Night i Halmstad. Mitt uppdrag var att hålla damerna på mattan och borta från artisterna på scen. Hu, det var ett svettigt jobb, men också en utmaning. Riktigt rolig kväll!

Måndagen tillbringades i Stockholm och Stim Music Expo. Otroligt många begåvade människor på ett och samma ställe. Intressanta föreläsningar av de största i musiksverige, politikerdebatt, Feedbackpanel, Oskar Linnros berättar om hur "Från och med du" kom till, Carl Falk gräver ner sig och oss i de olika delarna av låten "Starships" med Nicki Minaj och även utdelning av årets Platina-gitarr till Johan ”Shellback” Schuster.





Mingel på Stim Music Expo
 
Snart dax för helg igen och många spännande grejer på G. Fredagen Xfactor och på lördagen blir det en trip till Linköping och Ladies Night! :)

BTW så måste jag bara berätta att jag nu också kört bil i Stockholm. Shit så nervöst det var, men nu har jag gjort det och rädslor är till för att besegras! :) Stolt över mig själv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar